teledysk
Miuosh w hołdzie Ryszardowi Kuklińskiemu
Posłuchajcie numeru „Stal i beton”.
W 40. rocznicę brawurowej ucieczki na Zachód płk. Ryszarda Kuklińskiego – na kanale Youtube oraz profilu Facebook Narodowego Centrum Kultury odbyła się premiera wyjątkowego teledysku do utworu Miuosha „Stal i beton”.
Utwór i ilustrujący go wideoclip inspirowane są postacią pułkownika oraz dramatycznymi wydarzeniami z jego życia po roku 1981: zaocznym wyrokiem śmierci wydanym przez sąd wojskowy w Warszawie (1984), niejawnym pobytem w USA oraz niewyjaśnionym zaginięciem syna Bogdana (1993) i tragiczną śmiercią drugiego syna Waldemara (1994).
Teledysk na zlecenie Narodowego Centrum Kultury zrealizował ceniony reżyser Mateusz Miszczyński, autor wideoklipów m.in. Tricky’ego (znanego z pierwszych płyt Massive Attack) i Hani Rani. Producentem wykonawczym teledysku jest studio Andiamo. Źródłem a zarazem kanwą historii opowiedzianej przez reżysera jest przypuszczenie, iż płk Ryszard Kukliński został ewakuowany z Polski dzięki wprowadzeniu do akcji jego sobowtóra, doppelgängera. Mieszkaniec Londynu, który z wyglądu bardzo przypominał Kuklińskiego, miał pojawić się w Warszawie kilka dni przed planowanym wyjazdem pułkownika. To właśnie z jego paszportem Kukliński mógł opuścić Polskę. Doppelgänger może być postacią fikcyjną, duchem-bliźniakiem, czarnym charakterem, a także miewać zdolność bilokacji, tj. pojawiania się̨ w dwóch miejscach równocześnie. Doppelgänger nie rzuca cienia ani nie odbija się w lustrze.
W wideoklipie jest on postacią zagadkową i niedookreśloną. Nie wiemy, czy jest wrogiem głównego bohatera, czy jego sprzymierzeńcem. Bohater nie zachowuje się̨ standardowo – wokół niego zaczynają dziać się dziwne rzeczy, a obecność w jego przestrzeni sobowtóra potęguje wrażenie niezwykłości i tajemniczości. Świat stworzony przez autorów teledysku jest analogowy (ujęcia zostały zarejestrowane m.in. przy użyciu kamery VHS), ale nie ma w sobie żadnych znamion estetyki retro, czy PRL-owskiej nostalgii. To zunifikowana, nieco orwellowska rzeczywistość – bez jasnego określenia czasu i miejsca.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Nowy Polak wchodzi ze świeżym brzmieniem w „Butterfly”.
Nowy singiel rapera został okraszony teledyskiem, w którym pojawia się zawodowa striptizerka. Nowy Polak chciał bowiem w pełni oddać przekaz kawałka, w którego refrenie słyszymy:
„Między nami jest synergia, ej!. Macha nogami, robi butterfly. Długi tips, świeża rzęsa. Przyszła do mnie w kabaretkach i nowych Martensach„.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
Paluch jest z wolnego wybiegu, chociaż wychowany w klatkach
Nadchodzi nowa płyta – znamy tytuł i pierwszy singiel.
„Z wolnego wybiegu” to pierwszy singiel z nadchodzącego projektu Palucha i Chrisa Carsona – „PCC 3.0”.
Po świetnie przyjętym „PCC 2,5” duet wraca z trzecim rozdziałem serii, ponownie uderzając w mocne, memphisowe brzmienia.
Numer to ostry komentarz do różnic między tymi, którzy utknęli w „betonowym lesie”, a ludźmi, którzy wybrali rozwój, ambicję i konsekwentne poszerzanie horyzontów. Jak pada w utworze:
„Wiele wspólnych cech, ale najważniejszy szczegół – ty masz zakuty łeb, ja jestem z wolnego wybiegu.”
Premiera albumu: I kwartał 2026. Wydawnictwo: BOR Records.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Żabson ponownie przesuwa granice polskiego rapu. Po świetnie przyjętym albumie HOLLYWOOD SMILE, który już w dniu premiery podkreślał jego ambicje wejścia na międzynarodowy rynek, artysta prezentuje jego rozszerzoną wersję – HOLLYWOOD SMILE: Xtreme. To jedno z najgłośniejszych wydarzeń końcówki roku w polskiej muzyce.
Edycja deluxe to aż 10 nowych utworów, dzięki czemu cały projekt staje się pełnoprawnym wydawnictwem, pokazującym ewolucję Żabsona w kierunku globalnego brzmienia. Wśród nowych numerów znalazł się m.in. wydany już hit FAKTY nagrany z OKIM, Pezetem, Młodym Westem oraz god.wifi – track, który po premierze wzbudził duże poruszenie w środowisku i podkreślił siłę tej kolaboracji.
Kulminacyjnym punktem Xtreme jest jednak KLASYK z Wizem Khalifą – współpraca, jakiej polska scena rapowa nie widziała. Żabson nie ukrywa, że feat z jedną z ikon światowego hip-hopu to dla niego spełnienie marzeń, ale też symbol tego, jak daleko zaszedł. Ten singiel może okazać się momentem przełomowym zarówno dla niego, jak i dla postrzegania polskiego rapu za granicą.
HOLLYWOOD SMILE: Xtreme nie jest więc jedynie rozszerzeniem albumu – to manifest artystycznej odwagi, międzynarodowych aspiracji i jednego z najgłośniejszych ruchów na scenie w 2025 roku. Żabson potwierdza tym projektem, że jest jedną z najbardziej znaczących postaci polskiego rapu, a jego ambicje wykraczają daleko poza lokalny rynek.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
Malik Montana wypuszcza „Plain Jane” – klimatyczny numer na koniec roku
Jeszcze jedna premiera przed pojawieniem się rapera na „Sylwestrze z Dwójką”.
Malik w swojej melodyjnej erze jest generatorem refrenów, które nie odpuszczają słuchaczowi przez kilka dni…
To, co błyszczy w tym klipie, to nie tylko biżuteria, ale też forma Malika. Pomimo tego, że bliżej nam do okresu świąt i urlopów, raper nie odpuszcza i serwuje kolejny świetny singiel.
“Plain Jane” to też ciekawy bit inspirowany brytyjską sceną elektroniczną – za produkcję odpowiadają DeeVoe, Venom Valentino oraz CUZCO$.
Singiel obrazuje klimatyczny teledysk w reżyserii JLShotThat i to kolejna współpraca na linii JL – Malik, co tylko dowodzi temu, że panowie mają flow i dzięki temu każdy z tych klipów jest na tak samo wysokim poziomie.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Modelki kończą 2025 rok z rozmachem, co można zobaczyć w teledysku do ich najnowszego singla “Kto ma styl”.
Piosenka przenosi słuchaczy do wczesnych lat 2000, przywołując skojarzenia z wieloma hitami z tamtego okresu. Zespół kolejny raz pokazuje swój szeroki wachlarz umiejętności poruszania się w muzyce pop.
To hymn dla wszystkich, którzy znają swoją wartość i wzmacniają ją u innych. Numer ma przekazywać, że większą wartością niż pieniądze, operacje plastyczne, drogie torebki i blichtr jest nasza pewność siebie, świadomość ciała i wiara w swoje atuty i umiejętności. Jeśli uwierzycie w siebie, to każdy będzie wiedział „kto ma styl” i tym będziecie przyciągać do siebie ludzi.
Best of EQUAL Polska 2025
MODELKI zostały ambasadorkami programu Spotify EQUAL, mającego na celu promowanie i wspieranie kobiet w przemyśle muzycznym poprzez wyróżnianie lokalnych artystek, co przekłada się na większą widoczność ich muzyki na playlistach oraz edukację i budowanie społeczności.
Ula, Aga i Zuza zostały wyróżnione za całokształt swojej pracy w 2025 roku, który był dla nich przełomowy pod kątem liczby słuchaczy na platformie – MODELKI przebiły liczbę 2 milionów słuchaczy miesięcznie. Playlistę “Best of EQUAL Polska 2025” otwiera singiel “Miss Dior”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temuSokół ma pomysł, jak zabezpieczyć finansowo córkę Pona
-
News4 dni temuPopek odpiął wrotki – przemiana była chwilowa i wrócił do starych nawyków
-
News1 dzień temuBudda zbudował platformę za 6 mln zł i dziękuje Pezetowi
-
News23 godziny temu50 Cent kłamie w sprawie postrzelenia Tupaka w studiu? „Diddy i Notorious nie mieli z tym nic wspólnego”
-
News1 dzień temuTen Typ Mes z odklejką ostateczną? Połączył Tedego ze stanem wojennym
-
News2 dni temuTede nagrywa klip z Mandaryną – całkiem nowe „Ev’ry night”
-
Singiel3 dni temuŻabson & Wiz Khalifa „Klasyk” – mistrzowska kolaboracja dostępna
-
News2 dni temuPeja wspomina na płycie Gohę Magical